Wednesday 29 June 2016

Filled Under:

Inilah Adik Beradik 8 Selebriti P0pular Malaysia Yang Anda Tak Pernah Perasan! Tapi pernah teng0k...Siapakah mereka???


        Pasti ramai yang tidak pernah perasan di kalangan selebriti tanah air kita terutama pelak0n kebanyakkan di kalangan mereka adalah adik beradik. J0m kita lihat adik beradik selebriti p0pular tanah air kita.

        Pierre Andre & Mikail Andre






        .Adik-beradik ini merupakan anak kepada pelak0n veteran Khadijah Tan yang terkenal dengan rancangan sitk0m “Pi Pi Mai Tang Tu”. Pierre Andre yang mula-mula sekali menceburi bidang lak0nan menerusi filem “P0tret Mistik” pada tahun 2005.

        .Bermula sebagai se0rang pelak0n, Pierre Andre kini bergelar se0rang pengarah. Jejak langkahnya diikuti 0leh adiknya Mikail Andre yang kini berusia 23 tahun. B0leh dikatakan mereka ini mempunyai darah seni.



        Shamsul Yus0f & Syafiq Yus0f







        >Kedua-duanya memulakan kerjaya sebagai pelak0n demi untuk mempelajari sel0k-bel0k dunia perfileman. Anak kepada pengarah terkenal Datuk Yus0f Haslam ini, mengikut jejak langkah bapanya untuk menjadi se0rang pelak0n dan juga pengarah filem.

        .Lebih membanggakan, kedua-dua pengarah muda ini sudah pun mengg0nd0l anugerah menerusi hasil karya mereka. Bak kata pepatah, bapa b0rek anak rintik.



        Elfira L0y, Ezlisa L0y & Ahmad Ezzrin L0y







        >Adik-beradik L0y ini memang sehati sejiwa sejak dari awal mereka menceburkan diri dalam bidang lak0nan. Apa yang pasti ketiga-tiga mereka memang berbakat besar seawal dari kecil.

        >Walaupun Elfira selaku kakak, dilihat lebih menyerlah, namun mereka tidak pernah mencemburui antara satu sama lain. Lebih menarik lagi, Ezlisa dan Ezzrin juga pernah berlak0n sama menerusi rancangan “0h! My English”.



        Yaya, Shikin, Chacha, & Emma Maemb0ng

        .Anak perempuan kepada Ismail Emb0ng ini, memang semuanya cantik-cantik dan berbakat dalam lak0nan. Pada mulanya hanya nama Chacha dan Emma sahaja yang dikenali, namun selepas itu, kedua-dua kakak mereka, iaitu Yaya dan Shikin juga mula mencipta nama.


        .Kalau dah adik-beradik, pasti mereka tidak akan terlepas ditanya mengenai perhubungan mereka. Namun, baru-baru ini industri hiburan dikec0hkan dengan kisah Chacha dan bapanya. Tetapi semuanya sudah selesai. Bak kata pepatah, seperti air dicincang tidak akan putus. Begitulah perghubungan keluarga.



        Eira Syazira & Syafnida

        >>Nama pelak0n Eira Syazira mula dikenali menerusi lak0nannya yang membawakan gadis nerdmenerusi sl0t drama TV3 satu ketika dahulu. B0leh dikatakan Eira diantara pelak0n drama yang menjadi pilihan untuk menghiasi drama-drama di televisyen.

        .Kini adiknya, Syafnida turut mengikut jejak langkah kakanya itu. Kini wajahnya mula kelihatan menerusi drama TV3 “Cinta Ilahi”. Selain itu juga, Syanida juga dikatakan berlak0n bersama abang iparnya Azad sebagai suami isteri. B0leh dikatakan wajah adik-beradik ni hampir sama dan ramai yang menganggap mereka adalah adik-beradik kembar.



        Farid Kamil & Fadzil Zahari




        .Siapa yang tidak mengenali her0 pujaan ramai Farid Kamil. Namun, nama adiknya iaitu Fadzil Zahari mula menjadi sebutan sejak sah menjadi suami kepada pelak0n terkenal Yana Samsuddin. Namun mungkin ramai yang tidak tahu, Fadzil juga merupakan se0rang pelak0n.

        .Pada awalnya, dia merupakan pembantu peribadi abangnya sendiri. Dia kemudiannya berjinak-jinak sebagai penulis skrip. Antara skrip filem yang dihasilkannya ialah filem “K0ngsi” dan “Bini-biniku Gangster”. Memang adik-beradik yang berbakat besar. Jika dilihat pada rupa Fadzil juga saling tidak tumpah seperti abangnya.



        Sharifah Shahira & Sharifah Sakinah






        >Pelak0n, pengacara dan penyampai radi0, Sharifah Shahira, tidak perlu diperkenalkan lagi dalam industri hiburan tanah air. Jika diikutkan, se0rang lagi adik beradik Sharifah iaitu Sharifah Haslinda juga merupakan se0rang pelak0n ketika zaman 90an.

        >Kini, se0rang lagi adiknya, Sharifah Sakinah, pula yang mengikut jejak langkah kakak-kakaknya sebagai se0rang pelak0n. Namun berbeza dengan kakak-kakaknya, nama Sakinah menjadi viral dengan aksi ‘gila-gilanya’ di laman s0sial miliknya.



        Erma Fatima, Umie Aida & Betty Rahmad






        .Mungkin ramai yang tidak mengetahui, adik-beradik, Erma Fatima dan Umie Aida mempunyai se0rang adik iaitu Betty Rahmad, yang kini mula berjinak-jinak sebagai pelak0n dan pernah muncul menerusi drama bersiri p0pular “Adam dan Hawa”.


        >Namun, mungkin ramai yang tidak tahu, Betty sudah menceburkan diri dalam dunia lak0nan seawal usia 9 tahun. B0leh dikatakan Betty juga berbakat seperti Umie Aida. Dimana dia juga b0leh menyanyi. Tidak dapat dinafikan ketiga-tiga mereka mempunyai bakat yang besar.




0 comments:

Post a Comment